A Residències Atlàntida sabem que trobar la millor opció per a la cura dels vostres éssers estimats és una decisió molt important. Per això, oferim places públiques ja que les nostres Residències són concertades amb la Generalitat de Catalunya i permeten accedir als nostres centres a persones amb tot tipus de recursos econòmics. Si esteu considerant aquesta opció, us expliquem en què consisteixen aquestes places, com funcionen i què has de fer per sol·licitar-ne una.
Què són les places públiques?
Les places públiques són places en residències privades concertades, com les de Residències Atlàntida, que compten amb l’acreditació de la Generalitat de Catalunya. Aquestes places permeten que les persones que necessiten una atenció assistencial i tenen recursos econòmics limitats, puguin accedir a una residència de qualitat gràcies a una subvenció pública.
A Residències Atlàntida oferim diverses places públiques col·laboradores en els nostres centres:
- Residencial Mas d’Anglí: 12 places públiques
- Residencial Mas Piteu: 24 places públiques
- Residencial Maragall: 15 places públiques
Com funcionen aquestes places?
Quan una persona aconsegueix una plaça pública en un centre concertat, el cost mensual de la residència és compartit entre la Generalitat i la persona usuària. Això permet que els costos es redueixin significativament, ja que la Generalitat cobreix una part important de les despeses. Les persones ingressades només han de pagar una quota en funció de la seva capacitat econòmica, normalment la renda anual.
Requisits per accedir a una plaça pública a Barcelona
Per accedir a una plaça concertada en una de les nostres residències, cal complir amb una sèrie de requisits, establerts per la Llei de Dependència:
- Tenir més de 65 anys.
- Disposar del reconeixement del grau II o III de dependència, acreditat amb una resolució oficial..
- No haver estat sancionat en cap altre centre públic.
Com sol·licitar una plaça pública?
El procés per sol·licitar una plaça pública en una residència pot semblar complicat depenent del tipus de centre i el nombre de places del qual disposen. A continuació, us expliquem els passos essencials per fer-vos-ho fàcil:
1. Contactar amb el centre de serveis socials: El primer que cal fer és sol·licitar una cita amb el treballador social de referència de l’Ajuntament de Barcelona. Ells seran els encarregats d’informar i tramitar la sol·licitud per a poder accedir a la llista d’espera d’una plaça pública.
2. Valoració de la dependència: Un equip de valoració es desplaçarà fins al vostre domicili i us reconeixerà un grau de dependència. Aquesta valoració també es pot fer a la residència a la qual es vulgui ingressar.
3. Sol·licitud de plaça residencial: Si la resolució fixa un grau II o III de dependència, ja podeu sol·licitar anotar-vos a la llista d’espera per a plaça pública en una de les nostres residències. El centre es posarà en contacte amb la família quan es concedeixi la plaça, però cal tenir en compte que, a causa de la demanda elevada, aquest procés pot allargar-se durant alguns anys.