Atlàntida Residencial és conscient de la dificultat d’elegir la residència adequada per a familiars i futurs residents, però podem ajudar-te.
Hi ha moltes vegades que l’ingrés en una residència de gent gran no és una cosa planificada i en aquest moment sorgeixen inquietuds i preocupacions. Els familiars no sabem si estem prenent la decisió correcta, si estarà ben atès, com serà l’adaptació, és el moment adequat o he d’esperar…
Com que ho veiem en el dia a dia, podem donar-vos diversos consells que ajudaran en aquest canvi tan important per a futurs resident i familiars.
1. Filtra l’elecció de residència en funció de necessitats i preferències.
Quan et disposes a buscar residència de gent gran, cal fer un pensament: quins són els gustos, preferències i necessitats del futur resident. Quin tipus de residència és l’adequada per al perfil de la persona que ingressarà? Necessita residència permanent, temporal, centre de dia? Li agradaria passar més temps a l’habitació o zones comunes? És una persona sociable?
Des d’Atlàntida Residencial tenim com a objectiu establir una relació amb la família i el resident de confiança, suport mutu, empatia i benestar, perquè l’ingrés i adaptació sigui el millor possible, oferint facilitats per tal de cobrir totes les necessitats del resident durant el procés d’ingrés i adaptació al centre.
2. Ubicació: triar una residència que afavoreixi les visites de persones referents i mantingui el suport social de proximitat.
Hi ha ocasions en què ens decantem per una residència a causa d’un sol factor, com pot ser una recomanació, espais enjardinats, preu… La veritat és que no podem deixar de valorar la ubicació de la residència. Que estigui ben comunicada amb els familiars i coneguts serà primordial per facilitar l’accés i visites dels éssers estimats.
Atlàntida Residencial ofereix diferents opcions a Barcelona, cobrint una gran àrea de la ciutat, sempre ubicades en localitats accessibles per transport públic o per compte propi. És un dels motius pels quals les residències d’Atlàntida s’ubiquen a la ciutat de Barcelona, concretament en punts molt accessibles tant en transport públic com per carretera, admeten que les famílies puguin venir a visitar els seus familiars, sempre respectant els moments de descans, menjars i de cures assistencials.
3. Instal·lacions: residències adaptades, modernes i acollidores que fan l’estada agradable.
Quan triem una llar, la volem neta, cuidada, càlida i ordenada. En el moment en què apareixen problemes de mobilitat, necessitem i volem una llar accessible: hi ha vegades que reconvertim la nostra casa i d’altres que accedim a una residència assistida. Normalment estan preparades per fer el més fàcil possible el dia a dia.
Les residències de Grup Atlàntida compten amb instal·lacions dissenyades per oferir als residents la qualitat i sensació d’estar en una llar. A les nostres residències s’ofereix la possibilitat de triar entre habitació doble i individual, equipades amb tot el necessari per donar qualitat i rapidesa en l’atenció, així com espais comuns i sales d’activitats equipades, gimnasos, sales d’estar i sales de relax que residents i familiars podran gaudir.
D’altra banda, les residències estan verificades amb el segell de qualitat que ofereix la ISO:9001, certificant així el compliment de protocols i requisits legals, així com la satisfacció del client a través de l’aplicació eficaç de la feina, que hi hagi una millora contínua a les residències i una resolució dels problemes sorgits al llarg de l’any.
4. Pla d’activitats: saber quin tipus d’activitats es fan i si són personalitzades
L’atenció a la residència és clau, però part de l’atenció en residència a la qual no se sol prestar tanta atenció són les activitats. Oferir atenció personalitzada és també oferir teràpies innovadores, personalitzades, en funció del perfil de la persona i de les seves habilitats cognitives i físiques.
És recomanable que es realitzi una valoració integral de la persona i això, juntament amb la història de vida del resident, ens poden ajudar a personalitzar les activitats que aquest farà en la seva estada al centre. Cal apostar per teràpies i activitats estimulants i innovadores.
La millor residència de gent gran és la que proporciona a cada resident una atenció personalitzada, centrada en la persona, en funció de les seves necessitats i particularitats i, que més enllà d’oferir una atenció sanitària i unes cures bàsiques de qualitat, aposta per teràpies innovadores. És recomanable que es realitzin al centre teràpies que englobin estimulació cognitiva, sensorial, física, que fomentin el desenvolupament i manteniment de l’autonomia de cada persona i també, activitats dirigides d’oci i temps lliure.
A les residències de Grup Atlàntida es tenen en compte els gustos i preferències de cada persona. Així, totes les intervencions assistencials es recolzen en els gustos, història de vida i informe social, facilitant la integració mitjançant les activitats d’oci que ofereixen els nostres centres.
5. Especialització de professionals i ACP
Les residències de Grup Atlàntida compten amb un equip multidisciplinari, amb professionals en totes les àrees d’atenció amb experiència en el sector: Treball Social, Educació Social, Coordinació de Serveis, Teràpia Ocupacional, Rehabilitació, Àrea Mèdica i d’Infermeria, Auxiliars de Geriatria… Oferim un servei d’atenció directa i indirecta generalment superior a les ràtios exigides per l’administració.
A més, donem molta importància a l’Atenció Centrada en la Persona (ACP), realitzant formacions per a noves incorporacions i antics empleats, buscant prioritzar la qualitat de vida de la gent gran, partint dels seus gustos, preferències i satisfent les seves necessitats. L’ACP amb la qual es va començar a treballar en el Grup Atlàntida, des de l’obertura de la primera residència, Mas d’Angli, –https: //residenciesgrupatlantida.cat/es/15-anos-modelo-mas-angli/-, s’ha anat replicant a Mas Piteu i ara a Maragall Residencial, donant excel·lents resultats i satisfacció a residents, famílies i treballadors.
6. Diferents tipus d’estades: ens adaptem a la necessitat del resident.
Quan un resident ingressa en un centre residencial, pot ser per diversos motius. Les residències de Grup Atlàntida ofereixen la possibilitat de cobrir tota mena d’ingressos: temporals, respir familiar, convalescència, rehabilitació, centre de dia, llarga estada…
Avui en dia, abans de triar residència, recomanem fer una visita presencial o virtual, amb el nostre departament d’Atenció a l’Usuari. Recomanaran segons les seves necessitats quin tipus d’estada és adequada o si és el moment d’ingrés en residència, així com altres serveis que podrien ajustar-se més a les seves necessitats. Conèixer l’edifici, el personal, veure com es treballa, el tipus d’alimentació que oferim i les activitats que es realitzen al centre és molt recomanable per a familiaritzar-se amb el nostre model d’atenció.
7. Cerca avançada: ús de plataformes especialitzades en la comparació de residències.
La tecnologia ha arribat per quedar-se. En el dia a dia, la fan servir petits i grans, cada vegada més. També s’aplica en residències de gent gran, per exemple, a Maragall Residencial i ara es replicarà en les altres residències de Grup Atlàntida. Es fa servir un sistema trucada-infermera a través de tablets i smartphones, gestionat per l’empresa MedicipHealth.
Per a la recerca de la residència, des de fa anys es fan servir portals com Inforesidencias. Avui dia existeixen més eines, a través d’apps o plataformes com MiResi, Cuidemi o Amasvida, que ofereixen la possibilitat de recerca de residència sense cap cost per a la persona interessada, oferint un llistat sense compromís amb les característiques que s’adaptin a cada possible usuari en la localització escollida per la família i un preu adequat.
Es preveu que en un futur pròxim es normalitzi buscar residència a través d’internet, com succeeix amb altres serveis, i faciliti el procés a les famílies perquè sigui el menys cansat possible i, alhora, un sistema de puntuacions veraç ens digui que residència s’adequa a les nostres necessitats.
Javier Rodríguez, director de Maragall Residencial