Aquest mes de juny fa 15 anys que obríem les portes de Mas d’Anglí. És molt difícil explicar tantes coses viscudes. El primer que penso és que ens hem convertit en una gran família. I com a qualsevol família, hem tingut moments bons i moments dolents. Però fent balanç són els bons moments viscuts els que resten a la nostra memòria.
Ara fa 15 anys, Grup Atlàntida va apostar per un model de centre residencial que no existia, la premissa era fer una residència de gent gran on les persones que hi visquin estiguin contentes, cuidades i ben ateses i les seves famílies confiessin plenament en nosaltres. I al mateix temps, crear un equip de treball format i motivat per realitzar una feina que comporta una gran implicació emocional.
Un model de referència centrat en la persona
En aquells moments a Barcelona no hi havia cap residència d’aquestes característiques, volíem oferir serveis de gran qualitat i ser un model d’atenció de referència. Sempre parlàvem del “Model Mas d’Anglí”. Actualment sabem que estàvem treballant amb ACP (Atenció Centrada en la Persona). I ara podem dir que ho hem aconseguit. Mas d’Anglí és el que sempre hem volgut que fos.
Gràcies als treballadors
Vull donar les gràcies a totes les persones que han treballat i encara treballen a Mas d’Anglí, amb una plantilla de 75 persones, de les quals 30 hi som des de que vam obrir les portes. Hem viscut moltes coses, hem compartit alegries i tristeses, i sobretot ens hem fet costat en moments difícils. Hem madurat. En l’àmbit professional hem progressat. La pràctica, el temps i la formació han millorat les nostres competències. Apliquem a la nostra feina un seguiment i una avaluació continua que ens permet millorar constantment.
Gràcies als residents
També vull agrair a les persones que han fet de Mas d’Anglí la seva llar, la confiança que han dipositat en nosaltres. Pel nostre centre han passat més de 1.000 persones i moltes han repetit i han fet amb nosaltres alguna estada temporal per convalescència o descans familiar. Les enquestes de satisfacció ratifiquen el nivell de benestar de les persones.Durant tots aquests anys, la nota mitjana de les enquestes ha estat d’un 4,7 sobre 5.
Gràcies a les famílies
Però les enquestes no deixen de ser números impersonals, la millor escala de valoració és passejar per la residència i veure a les persones contentes. No em vull oblidar de les famílies que han confiat en el nostre equip. Sabem que deixar a les persones que estimes a una residència fa que surtin sentiments ambivalents i, sovint, és viscut amb tristesa, desconfiança i amb sentiment d’abandó. Moltes persones ens demanen consell per afrontar aquesta nova etapa. Sabem que l’adaptació a la nova situació no és fàcil, ja que a banda del canvi de domicili s’hi afegeix un deteriorament físic i/o cognitiu de les nostres persones estimades.
Gràcies al Grup Atlàntida
Progressivament, els familiars veuen una millora en la qualitat de vida dels seus éssers estimats tant en l’àmbit físic com en el cognitiu i això fa que les famílies estiguin tranquil·les i que confiïn plenament en nosaltres. I per acabar donar les gràcies al Grup Atlàntida. Sense la seva aposta per treballar per la gent gran no hauria estat possible conèixer a totes aquestes persones meravelloses que formen des de fa 15 anys la gran família de Mas d’Anglí.
Olga Olivar
Mas d’Anglí